Asigurăm comunicații moderne! Ce este VoIP?
Prescurtarea de la “Voice over Internet Protocol”, VoIP desemnează tehnologia care asigură transmisiuni de voce și video prin intermediul rețelelor de calculatoare. Această tehnologie a fost dezvoltată ca alternativă la telefonia clasică. Ea oferă posibilitatea de implementare a unor servicii ce nu puteau fi oferite anterior la costuri scăzute, cum ar fi: apel în așteptare, identificarea apelantului, crearea de extensii în alte locații decât cea deservită de centrală, posibilitatea de conectare la mai mulți furnizori de telefonie printr-o singură conexiune sau posibilitatea de alegere a rutei optime din punct de vedere al costului per apel.

Tehnologia voice over ip este o metodă pentru transmiterea conversațiilor de voce peste o rețea de informație, fie rețeaua locală sau internetul. Spre deosebire de datele transmise sub forma analogica PSTN, Voice over IP folosește protocolul de comunicatie TCP/IP pentru a transmite informațiile de voce în formă digitală în pachete discrete.

Ne ocupăm de identificarea și implementarea soluției optime de comunicații pentru firma dumneavoastră.

  • Consultanță si Proiectare
  • Instalare
  • Expandare, Upgrade, Migrare
  • Mentenanță si Service, Update

Avem experiența atât în ce privețte domeniul devenit deja clasic al PBX și al cablării structurate, cât și acela al sistemelor distribuite VoIP, rețelelor wireless sau al soluțiilor profesionale de Contact Center. Putem deveni partenerul perfect privind soluțiile de comunicații de care afacerea dumneavoastră are nevoie.

Există mai multe motive pentru popularitatea și rapid raspandirea Voice over IP-ului: prețurile mici comparativ cu cele tradițonale pentru apelurile telefonice, posibilitatea folosirii mai multor linii telefonice simultan și datorita altor factori de conveniență. 
Skype spre exemplu este o soluție VoIP binecunoscută.
Termenul de telefonie IP este de obicei folosit ca un sinonim al VoIP.
Soluțiile propuse se adresează companiilor din toate domeniile de afaceri, de orice dimensiune, locale sau multinaționale, care au nevoie fie de infrastructură (uzuală sau complexă), fie de aplicații specifice activității, implementate „peste” infrastructura comunicațiilor vocale, cum sunt aplicațiile Call Center/Contact Center.

În zilele noastre, aptitudinile tehnice cerute de către utilizator pentru telefonia IP sunt minime. Este nevoie de un abonament la internet pentru a putea fi inregistrat la un furnizor de telefonie IP. Apelurile pot fi efectuate utilizând un softphone – un telefon virtual din computer – softul este furnizat de operator sau poate fi descărcat gratuit de pe internet.

Există multe tipuri de telefoane IP disponibile pe piață, iar avantajul utilizării acestor telefoane îl reprezintă faptul ca nu mai este nevoie ca un computer sa fie deschis permanent. Telefoanele IP sunt conectate direct la internet și configurate pentru a putea utiliza serviciul de telefonie dorit. Furnizorii de telefonie oferă clienților și un număr de telefon la care să poată fi apelați, tariful aplicat fiind cel al unei linii interurbane.

La început, calitatea apelurilor efectuate prin telefonia IP era slabă. În timp, după ce furnizorii de servicii de telefonie traditională au pierdut poziția monopolistă, calitatea apelurilor s-a îmbunătățit.

Există încă o problemă majoră: serviciile de telefonie IP nu pot fi utilizate pentru apelurile de urgență.

Cel mai mare furnizor de telefonie IP este Skype cu 370 milioane de utilizatori înregistrați în toată lumea până la sfârsitul anului 2008. Cei mai mari producători de echipamente pentru telefonia IP sunt Avaya si Cisco.

Comunicațiile unificate ar putea fi următorul pas important din domeniul IT-ului și telecomunicațiilor deoarece integreaza extrem de usor toate modalitățile de comunicații obținute prin întrepătrunderea domeniului IT cu cel al telecomunicațiilor și face mai simplă interacțiunea dintre canalele de comunicație.