Acest tip de soluție este destinată magazinelor alimentare cu autoservire mici și medii, cu o gamă sortimentală diversă dar cu spațiu de expunere relativ redus.

       Magazinele sunt caracterizate de prezența unui număr mare de repere, disponibile însă în cantități relativ mici. Suprafața de desfacere medie a acestor magazine este de aproximativ 200 mp, iar bugetul de deschidere este de cele mai multe ori limitat. O altă necesitate pentru aceste magazine poate fi sistemul de cântărire pentru raioane cum ar fi legume-fructe sau carne-mezeluri.

        Pentru acest tip de magazine, MAART propune o soluție care îmbină în mod optim gradul înalt de automatizare a vânzării cu bugetul minim alocat investiției.

         Sistemul de vânzare se bazează pe case de marcat, echipamente care asigură vânzarea rapidă în regim automat, prin integrarea cu cititoare de coduri de bare.

        Ca orice sistem modern de vânzare, soluția pentru magazine alimentare mici și medii, este compusă din cele doua componente: FrontOffice și BackOffice. Pachetul FrontOffice, include pe lângă casele de marcat, și unul sau mai multe cântare digitale cu etichetare, programate centralizat din BackOffice.

Echipamente hardware de magazin alimentar:

Front Office:

  •      Case de marcat cu conectare online;
  •      Scaner pentru coduri de bare conectat la casa de marcat ;
  •     Cântare digitale cu etichetare;

Back Office:

  •      Server central backoffice;
  •      Scaner pentru coduri de bare conectat la serverul backoffice;
  •     Imprimantă pentru coduri de bare;
  •     Imprimantă laser pentru listarea rapoartelor și a etichetelor de raft;
schema magazin alimentar

Licente software pentru magazin alimentar:

Front Office:

  •      ECR;

Back Office:

  •   Licență Back Office management magazin, administrare stocuri .

Avantaje soluție:

  •      Costuri reduse de implementare;
  •     Control precis al vânzărilor;
  •     Automatizare ridicată;
  •     Viteza mare de vânzare;
  •     Simplitate constructivă;
  •     Fiabilitate ridicată a echipamentelor de vânzare;

Dezavantaje soluție:

  •     Flexibilitate redusă a politicilor de vânzare;
  •     Modificarea prețurilor de vânzare numai la sfârșit de schimb;
  •    Fiabilitate ceva mai redusă a comunicației datorită utilizării conexiunilor seriale, sensibile la perturbări electromagnetice, mai ales pe distanțe mari.