Tiparele de rețele de magazine:
1.Magazine specializate mici în rețea închisă
2.Magazine specializate medii în rețea deschisă
Ambele tipare sunt deservite de o centrală de magazine (HeadOffice).
Magazinele în rețea închisă pot avea de regula următoarele specializări: Confecţii, Încălţăminte, Lenjerie, Cadouri, Decoraţiuni specializate, Articole pentru copii.
Magazinele în rețea deschisa pot avea de regula următoarele specializări: Construcţii, Instalaţii, Electronice/electrocasnice, Bricolaj, Librării şi papetării, Decoraţiuni interioare.
Într-o rețea toate magazinele funcționează descentralizat având fiecare câte o bază de date proprie. La intervale de timp fixate pe cale administrativă, de obicei la sfârșitul fiecărei zile, magazinele efectuează raportări ale activităților curente către centrala de magazine (HeadOffice). Pentru fiabilitate ridicată și costuri minime ale infrastructurii de comunicație transferul de date se face prin rețeaua internet folosind un server central FTP sau Secure FTP. La nivelul acestuia toate datele de la magazine sunt centralizate regulat.